MENU
Acasă » Articole » Articolele ziarului » Educaţie

ÎMPREUNĂ-PENTRU FIECARE COPIL

 

Gimnaziul, la data de 01.04.2016, a fost gazda pentru desfășurarea atelierului de formare a actorilor comunitari: angajați ai Gimnaziului, angajați ai Grădiniței, angajați ai Centrului de Sănătate, angajați ai Serviciului Asistență Socială, angajați ai MAI, reprezentanți ai cultelor, în cadrul proiectului „Modelul național de practici- Acțiuni corecte- ÎMPREUNĂ- pentru fiecare copil”,  pilotat în raionul Călăraşi. Modelul Naţional de Practici are scopul ca profesioniştii, organizaţiile, structurile şi toţi cei care au contact cu copilul şi familia să conlucreze, aplicând cadrul de bunăstare a copilului şi de consolidare a familiei; să utilizeze un limbaj şi instrumente comune de prevenire, evaluare, intervenţie şi monitorizare, pentru a asigura fiecărui copil un mediu sigur şi protector. În acest context, domeniile de bunăstare a copilului şi factorii protectori ai familiei sunt punţile de legătură şi de integrare a eforturilor comune ale sectoarelor sănătate, asistenţă socială, educaţie, ordine publică pentru asigurarea unui mediu sigur, protector pentru fiecare copil.

Cele 4 grupuri, în care au activat cei prezenți, i-a avut în calitate de formatori pe șefii de direcții : Învățămînt, Asistență Socială, Sănătate și Poliție asistați de colaboratori din domeniu. În cadrul atelierului de formare, prin intermediul studiului de caz, s-a pus accentul pe abordarea sectorială a copilului: educaţia răspunde de procesul de instruire, sănătatea tratează maladiile, poliţia reacţionează la încălcările de norme sociale, asistenţa socială intervine în cazul de vulnerabilitate şi risc, etc. Situaţia existentă demonstrează că sectoarele se consolidează împreună doar atunci cînd situaţia devine gravă, nu se conlucrează sistematic pentru a preveni riscul, schimbul de informaţii între sectoare nu este sistematic.

La moment, doar în Gimnaziu, din numărul total de 330 de elevi ,103 elevi sunt din familii social–vulnerabile, elevi ai căror ambii părinţi sunt plecaţi peste hotare-9, elevi cu 1 părinte plecat peste hotare-39,   elevi din familii monoparentale-36, elevi rămaşi în grija altor personae-24 (din care tutelă au doar 8), elevi cu asistenţă parentală–10,  elevi orfani-2, elevi semiorfani-18,  elevi din familii numeroase–92. În aceste condiţii fiecare din noi trebuie să reacţionăm promt la orice semn de îngrijorare pe care-l prezintă copilul, să ajutăm familiile să devină puternice, prin sprijinul necesar oferit la trimpul potrivit, prin suportul oferit în situaţiile de criză. În anul 2015 , din rândul familiilor cu venituri mici , 44 de elevi au primit ajutor de şcolarizare, iar 33 de familii au beneficiat de ajutor material. Totodată trebuie să sesizăm asistentul social, Primarul despre cazurile suspecte de abuz, neglijare a copilului, deoarece neglijarea copilului are consecinţe asupra dezvoltării creierului, apariţiei problemelor emoţionale, dificultăţii de comunicare şi a capacităţii de învăţare.

Mesajul Modelului Naţional de Practici „Acțiuni corecte-ÎMPREUNĂ- pentru fiecare copil” este să conlucrăm pentru a ne unifica eforturile, să nu aşteptăm că altcineva va face acest lucru, pentru a ne justifica inacţiunea.

Elena Godovaniuc

Director al Gimnaziului ”Ștefan cel Mare”

elenagodov@gmail.com

Categorie: Educaţie | Adăugat de: angelazatic (05.08.2016)
Vizualizări: 49 | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar