MENU
Acasă » Articole » Articolele ziarului » Sănătate

Mișcarea înseamnă viață, sportul înseamnă sănătate

 În pofida recunoașterii caracterului benefic al mișcării pentru sănătatea noastră, majoritatea oamenilor sunt tentați să creadă că ei nu au nevoie de exerciții fizice suplimentare. Acest lucru se datorează lipsei de timp și lipsei de voință a societății moderne în a acorda un leac pentru propria tinerețe, sănătate și bunăstare. 

Noi oamenii, ne propunem să facem sport, ne facem planuri pentru a 2-a zi, dar intervin alte probleme și ne piere tot cheful. Totuși, într-o societate în care sedentarismul a devenit parte din viața tuturor, activitatea fizică ne ajută să ardem caloriile, să scăpăm de kilogramele în plus și să ținem bolile la distanță.

Exercițiile fizice au capacitatea de a aduce beneficii la orice vârstă, sporind: performanța intelectuală; încrederea în sine; stabilitatea emoțională; echilibrul, capacitatea de autocontrol, stăpânirea de sine; memoria; percepția; popularitatea; starea de bine și eficiența în muncă. Pentru a menține un mod de viață sănătos, medicii de familie recomandă : practicarea regulată de activitate fizică redusă timp de 30 de minute (mersul pe jos, urcatul scărilor, grădinăritul); practicarea de 3-5 ori pe săptămână timp de 20-60 minute de activitate fizică moderată ( dans, mers pe bicicletă); practicarea de 2-3 ori pe săptămână, în aer liber și în spații special amenajate, de activitate fizică intensă (înot, baschet, fitness, tenis, fotbal etc).

Nu este ușor de transformat mișcarea în stil de viață și pentru început, nu e neapărat necesară stabilirea unui program de 30-60 min pe zi de activitate fizică. Aceasta poate fi împărțită în perioade mai scurte, de câte 10 minute de-a lungul zilei, 3-6 reprize, fiind suficiente pentru respectarea recomandărilor. Mersul pe jos poate fi ușor integrat în programul zilnic, fiind realizat în pauzele de masă, în compania prietenilor sau a familiei, la cumpărături sau pur și simplu, renunțând la mijloacele de transport. În perioada în care încercați să faceți o rutină din exerciții, cel mai bun moment al zilei pentru ele este dimineața, după ce v-ați trezit. Veți avea o zi excelentă și veți fi plini de energie. Mai mult, pentru a vă obișnui, încercați și plimbarea de seară, tot pe jos. Nu vă abateți de la acest ritm și încercați să asociați mișcarea cu ceva foarte important și veți vedea că în scurt timp și ea va deveni o prioritate. Cu cât mai mult veți exersa, inclusiv în momentele în care sunteți foarte obosiți, cu atât mai mult vă veți bucura de multiplele beneficii ale mișcării.

Respectarea unor anumite reguli înainte de practicarea activităților fizice este esențială. Înainte de a începe activitățile fizice e necesar de urmat sfaturile medicului, privind intesitatea și durata efortului, iar practicarea sportului atunci când sunteți răciți, aveți febră sau dureri articulare nu este binevenită. Când faceți sport, îmbrăcați-vă lejer, în haine din țesături naturale, care permit circulația aerului. Se recomandă de luat ultima masă cu cel puțin 2 ore înainte de începerea activității fizice pentru a nu suprasolicita organismul și de consumat zilnic până la 2 l de apă.

Medicii ne atenționează că pentru a reduce riscul de apariție a afecțiunilor cronice la adulți, se recomandă cel puțin 30 de minute de activitate fizică pe zi, cât mai multe zile pe săptămână. Copiilor și adolescenților li se rcomandă minim 60 de minute de activitate fizică pe zi, femeilor însărcinate minim 30 de minute (evitând exercițiile cu risc de traumatisme abdominale) iar vârstnicii trebuie să aibă o activitare fizică regulată în vederea reducerii declinului funcțional asociat cu înaintarea în vârstă.

 

Mișcați-vă pentru o viață sănătoasă!

Irina Batcu,

profesoară de limba engleză

batcuirina@gmail.com

 

Categorie: Sănătate | Adăugat de: angelazatic (05.08.2016)
Vizualizări: 31 | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar